Excite

Yogaoefeningen met bal geven balans en sterke spieren

De yogabal

Doe je yogaoefeningen ook eens op een bal. Het meeste wordt yoga geoefend op een elastische bal van PVC-materiaal variërend in grootte van 35 tot 85 centimeter. Deze yoga bal is ontworpen in 1963 door Aquill Casani en is ook wel bekend als de Swissbal.

Evenwicht en kracht

Door te oefenen op de yogabal versterk je de buikspieren en de spieren in je rug. Met de yogabal verbeter je steeds meer je evenwicht en bouw je kracht op. De oefeningen met de yogabal werk je aan je spieren, evenwicht en kracht. Oefenen op de yogabal is goed te doen naast andere sportactiviteiten.

Ontspanning

De oefeningen op de yogabal zorgen tevens voor meer flexibiliteit en balans in je lichaam. Tevens maakt het je rug soepeler, maar ook steviger. Je gewrichten worden losser waardoor de spanning in je rug verdwijnt.

Welke oefeningen?

Het allerbeste kan je de yogaoefeningen met een bal doen in een yogastudio in jouw buurt. Indien je hier de tijd niet voor kan vinden of liever niet naar een yogastudio gaat, dan zijn er ook dvd's verkrijgbaar met geschikte yoga oefeningen met een bal. Een van die sites is www.healthproducts.nl. Deze site verkoopt zowel dvd's met daarop oefeningen met yoga bal en je kan daar een yoga bal aanschaffen. Op de site www.lichaamsoefeningen.nl staan oefeningen beschreven die je kan doen met een yogabal. Het zijn oefeningen met een yogabal die makkelijk in eigen huis te doen zijn en je kan ze naar eigen kunnen intensiever maken. Op de site staat goed beschreven met welke intensiteit je oefeningen kan beginnen met de yogabal en hoe je de intensiteit kan opvoeren. Naarmate de oefeningen je makkelijker afgaan, kan je de aantal series verhogen en/of de arbeidsintensiteit verhogen.

Oefenen op het werk

Het is zelfs mogelijk op je werk je oefeningen met de yogabal. De yogabal dwingt jouw lichaam in de juiste houding achter je bureau te zitten.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017